מה זה אייר בי אנד בי ואיך לקבל 40$ הנחה?

airbnb

עם אייר בי אנד בי (Airbnb), אתה יכול לשכור חדר, דירה, בית או אפילו טירה באחת מ-36,000 ערים ברחבי העולם ישירות מבעלי הדירה עצמם.

כאשר אייר בי אנד בי הושקה בשנת 2008, האתר הציג רק קומץ של דירות בניו יורק. היום אנחנו כבר עוד מעט ב-2022, מבקרי אייר בי אנד בי יכולים לחפש אפשרויות לינה ביותר מ -660,000 מקומות ב-192 מדינות.

מה זה אייר בי אנד בי?

כיום האתר הוא קהילה מקוונת ענקית של בעלי דירות ומטיילים העוזרים אחד לשני למצוא את מבוקשם באמצעות זירה דיגטלית (מה שנקרא כלכלה שיתופית) כאשר המארח זוכה להשכיר את דירתו והמטייל זוכה לשכור חדר או דירה במחיר נמוך משמעותי מבתי המלון באזור (win win).

המודל העסקי של airbnb הוא פשוט: תושבים מקומיים במדינות היעד מציעים להשכרה את הדירות שלהם עבור תיירים או מטיילים מזדמנים תמורת תשלום סימלי (בדר"כ נמוך משמעותית ממחירי בתי המלון באותו איזור) בתוספת 6%-12% עמלה המשולמת לאתר עבור תחזוקה ומתן תמיכה ושירות לקוחות. עם יותר מ -70,000 הזמנות בכל יום, ישנם מספר אנליסטים המעריכים את שווי החברה ביותר מ -10 מיליארד דולר.

 

איך נרשמים ומחפשים?

מטיילים החושקים לטייל בעולם יכולים להיכנס לאתר אייר בי אנד בי ולפתוח פרופיל בחינם (זוהי דרישת חובה), ניתן לקשר את הפרופיל עם הפרופיל פייסבוק או גוגל שלכם. ביצוע חיפוש באתר הוא פשוט וניתן לחפש לפי מספר מאפיינים:

  • תאריך – תאריך הכניסה והצ'ק אאוט המתוכנן שלכם
  • יעד – באיזו מדינה תרצו ללון
  • תקציב – ניתן לבחור תקציב מינימום או תקציב מקסימום
  • מספר נפשות – האם מטייל יחיד, זוג או משפחה?

ישנם גם אפשרויות חיפוש מתקדמות שם ניתן לקבוע בין היתר:

  • סוג החדש המבוקש חדר, דירה, או בית.
  • מילת מפתח – חיפוש לפי מילת מפתח (למשל מכונת קפה או מייבש)
  • שפה – השפה שבה דובר המארח שלכם
  • מיקום – ניתן לחפש לפי מפה ולדאוג שתגורו בדיוק באזור שרציתם (קרוב למקומות בילוי וכו)

תוצאות החיפוש והזמנה

לאחר שהזנתם את הנתונים, ייפתחו לפניכם תוצאות החיפוש בתצורת גלרייה לצד מפה המסמנת את מיקום החדרים שנמצאו. מעבר עם העכבר על הליסטים (רישומי הדירות) יסמן את המיקום שלו על גבי המפה בתוססת מחיר.
מתחת לתמונה הראשית תוכלו להבחין בציון הביקורות של המשתמשים באתר שכבר לנו שם. לחיצה על התמונה תעביר אותכם לעמוד הליסט עצמו שם ניתן לקרוא בפירוט אודות החדר והמארח.

תוצאות החיפוש של אייר בי אנד בילאחר שמצאתם מקום לינה שמוצא חן בעיניכם ומתאים לפי כל הפרמטרים שחיפשתם, כולל תאריכים והתאמה לתקציב ניתן ללחוץ על כפתור instant book (הכפתור אינו מופיע בכל הליסטים אלא רק בליסטים נבחרים שבעלי הדירות מבטיחים אישור מיידי ) על מנת לשריין לעצמכם מקום. בטרם ההזמנה ניתן ליצור קשר עם המארח בעזרת הכפתור Contact Host על מנת לצ'טט עם המוכר ולשאול שאלות רלוונטיות אם יש צורך (מומלץ מאוד!)
שימו לב כי אם בחרתם להזמין לינה, כרטיס האשראי שלכם לא יחוייב במיידית. אייר בי אנד בי ייסלקו אותו וישמרו אצלם את הפרטים אבל לא יחייבו אתכם אלא עד לאחר שהמארח יאשר את ההזמנה שלכם. במידה והכל תקין והמארח יאשר שהמקום פנוי בהתאם לתאריך שביקשתם תקבלו הודעה על כך במייל (וגם ב-SMS במידה והזנתם את מספר הפלאפון שלכם [מומלץ מאוד]).  אייר בי אנד בי ישמרו את התשלום בטרם יעבירו אותו למארח רק 24 שעות אחרי הצ'ק אין שלכם וזאת על מנת לוודא שאכן 2 הצדדים עומדים בתנאי השירות של האתר, פוליסת הביטולים, פוליסת ההחזרים ומאמצי אבטחה אחרים.

הזמנה באייר בי אנד בי

מה לעשות לפני שמגיעים לדירה ששכרתם?

לפני שמגיעים לדירת שהשכרתם מומלץ לשלוח הודעה אל המארח דרך ממשק ההודעות באתר על מנת לקבל פרטי הגעה מדוייקים ולקבוע שעה לצ'ק אין. האפלקיציה של אייר בי אנד בי מומלצת מהבחינה הזאת מכיוון שהיא מרכזת עבורכם בצורה נוחה את כל הפרטים שאתם צריכים לדעת על השהייה שלכם: פרטי ההזמנה, קבלה, פרטי קשר של המארח. כמו כן ניתן בקלות לבטל את ההזמנה או לעשות שינויים אם יש צורך. מומלץ!

התכתבות עם המארח

ניתן להתכתב בצ'אט עם המארח

מה כדאי לעשות כשנגמרת תקופת ההשכרה של הדירה?

האתר מעודד אותך להשאיר ביקורת אודות המארח שלך והדירה שלו על מנת שמטיילים אחרים יוכלו לקרוא ולגבש דיעה אודות הנכס הפוטנציאלי על סמך הניסיון שלך. המארח שלך יוכל לכתוב ביקורת גם עליך בתור אורח. שימו לב כי אין אפשרות למארח להשאיר ביקורת עליכם לפני שהשארתם ביקורת עליו.

איך אפשר להרוויח כסף עם אייר בי אנד בי?

התכנית שותפים של האתר פועלת בתצורת "חבר מביא חבר" אך לצערי (וצערכם) לא תקבלו כסף מזומן או אפילו העברה בנקאית על כל חבר שתפנו אל האתר אלא תתוגמלו על ידי קרדיטים באתר שישמרו עבורכם עד הטיול הבא שלכם (או שנה, מה שבא קודם). סך הקרדיט אותו תוכלו לקבל מוגבל עד סכום של $5000 (ולא ברור מה קורה אח"כ)

תוכלו לקבל תגמול על 2 סוגים של הפניות:

  1. הפניית אורח חדש – בסוג זה תקבלו עד 37$  $21 בקרדיטים על ידי הפנייה של אורח שנרשם לראשונה באתר airbnb ומזמין השכרת חדר (את הקרדיטים תקבלו רק אחרי שהאורח אכן התארח בדירה שהשכיר)
  2. הפנייה עבור מארח חדש – בסוג זה של הפניה תוכלו לקבל עד 77$ בקרדיטים עבור משתמש חדש שנרשם באתר ומפרסם דירה להשכרה.

את מצב הקרדיטים תוכלו למצוא לאחר התחברות לחשבונכם תחת התפריט הראשי > Travel Credit. לכל משתמש באתר ישנה כתובת URL ייחודית הנראית כך: www.airbnb.com/c/toron3 ואותה ניתן להפיץ בכל דרך אפשרית: בפייסבוק, במייל, בוואטצאפ,SMS וכו'. ככל שתאספו תחתיכם יותר נרשמים כך גובר הסיכוי שתקבלו יותר קרדיט עבור שימוש באתר.

קופון קרדיט לשימוש באתר

חפשו את הקרדיט ורישמת האנשים שנרשמו תחתיכם

מדיניות ביטול

כל משכיר דירה (משהו שמפרסם דירה) באתר רשאי לבחור בין 3 אפשרויות ביטול:

מדיניות ביטול רגילה (Moderate) – קבלת החזר מלא על כל ביטול עד 5 ימים לפני תאריך ההגעה.
מדיניות ביטול גמישה (Flexible) – קבלת החזר מלא על כל ביטול עד 24 שעות לפני תאריך ההגעה.
מדיניות ביטול מחמירה (Strict) – קבלת החזר חלקי (50%) על כל ביטול עד שבוע לפני תאריך ההגעה.

רוב המארחים בוחרים מדיניות גמישה או רגילה. בכל ליסט של דירה ניתן לראות את מדיניות הביטולים. יש לציין שההחזרים אינם כוללים את עמלת התיווך של Airbnb. למידע נוסף על ביטולים

תמיכה ושירות לקוחות

Airbnb היא חברה ענקית עם מיליוני משתמשים בשירותיה. כמו כל עסק המגיע לממדים כאלו, על מנת להמשיך לצמוח באופן גלובלי גם Airbnb צריכה לשמור על עלויות תפעול מחלקת תמיכה ושירות לקוחות שלה תחת שליטה.
לכן airbnb ממוקדת בהגדלת האיכות של כלי-שירות תמיכה עצמית שלה (כגון עמוד FAQ מתוחזק, מתן תמיכה בערוצי סושיאל ומייל) ועל ידי כך מצליחה להפחית את כמות אנשי התמיכה מבלי להתפשר על איכות התמיכה הניתנת.

אז איך בכל זאת יוצרים קשר?

באמצעות טופס יצירת קשר ניתן לכתוב מיילים ישירות לצוות התמיכה של Airbnb. כתובת הדוא"ל של Airbnb איננה נגישה ישירות באתר האינטרנט שלהם. לכן, על מנת לשלוח מייל אל מחלקת התמיכה, עליכם לנבור בתוך עמודי העזרה (Help center) עד שתגיעו לכפתור:"I still need help" – לחיצה עליו תפתח בפניכם תיבת טקסט שם תוכלו לכתוב ישירות לצוות התמיכה.

לעתים קרובות המארחים או האורחים צריכים ליצור קשר בדחיפות עם Airbnb. עם זאת, מציאת מספרי הטלפון להתקשר ישירות ל- Airbnb היא לא משימה קלה, מפני שהם מוסתרים היטב בתוך במרכז העזרה. ראה עוד על מספר טלפון של אייר בי אנד בי.

מהניסיון שלי, מספר התמיכה של אייר בי אנד בי מספק שירות מעולה, אומנם בשפה האנגלית אך השירות היה מאוד יעיל וסובלני ועזר לי מאוד כשהייתי זקוק להם.

במידה וכבר ביצעתם הזמנה ואתם עדיין זקוקים לעזרה, תוכלו ליצור קשר עם המארח באמצעות הודעות או באמצעות מספר הטלפון שהוא סיפק בעת ההרשמה לאתר. אפשרות זו תיפתח בפניכם בתנאי שכבר הזמנתם מקום.

יצירת קשר

אפשר ליצור קשר ישירות עם המארח

 

מהם היתרונות של אייר בי אנד בי?

  1. מיקום מצויין – לרוב מכיוון שמדובר בבתי תושבים, הבתים המוצעים להשכרה נמצאים במרכזי הערים, לעתים אף ממש בתוך שכונות מקומות הבילוי הפופולאריים ביותר. אם חשוב לכם להיות במרכז העניינים – זו הזדמנות נפלאה בשבילכם.
  2. להרגיש אותנטיות – באמצעות השכרת דירה עם אייר בי אנד בי אפשר להרגיש ממש כמו תושב מקומי, לחיות כמו מקומי, ביחד עם המקומיים ולבלות עם המקומיים.
  3. אפשרויות יוצאות דופן – נמאס לכם מבית מלון סטנדרטי? כאן תוכלו לשון בתוך יורט קזחי, אוטובוס על שפת האוקיאנוס,  אוהל טיפי או בתוך מערה. כל האפשרויות האלה ועוד הרפתקאות זמינות באתר.
  4. הנחות מיוחדות – בניגוד לבית מלון, ככל שתשהו יותר אצל המארח שלכם – תקבלו יותר הנחה. התעריף עבור תקוה ארוכה הוא זול משמעותית!
  5. להתחלק במחיר – אם אתם נוסעים לחופשה משפחתית או מסיבת רווקים עם כל החברה – האפשרות לשכור בית גדול יכולה להיות זולה בהרבה מאשר לשכור חדרים נפרדים בבית מלון.
  6. זמינות – בגלל ההיצע המטורף של האתר, ניתן למצוא מקומות להשכרה בכל מקום ובכל עונה, גם בשיא עונת הקיץ או בעת קיומם של אירועים גדולים. גם בהזמנות עכשיו לעכשיו

מהם החסרונות של אייר בי אנד בי?

  1. תנאים – בואו, זה אל בית מלון. אין חדרניות, שירות חדרים, לובי עם קפה והכל כלול. אם השירותים האלו חשובים לכם, אולי תעדיפו בית מלון.
  2. תקשורת – התקשורת עם המארח היא לפעמים קריטית. אם אתם מזמינים לינה בהתראה קצרה, זה לפעמים יכול להיות מותח מאוד כי ההזמנה לא מאושרת מיד אלא רק אחרי שהמארח מאשר אותה ידנית.
  3. הבטחות ומציאות – לפעמים, הנכס אינו תואם את התיאור, או שהמארח אינו מגיב לצורכי האורחים. הן המארחים והן האורחים יכולים לסייע בהגבלת הסיכונים באמצעות תכונות Airbnb, כולל משתמש מאומת, ביקורות, פלטפורמת תשלום מאובטח ועוד.

ציות לחוקים המקומיים

יש לשים לב כי במדינות מסוימות חלים חוקים מסוימים על בעלי נכסים המעוניינים להשכיר את הדירות שלהם לתקופות קצרות. בניו יורק לדוגמא, זה לא חוקי לסלבלט את הדירה שלך לפחות מ-30 יום אם אתה לא נוכח שם. לערים ומדינות אחרות יש הגבלות דומות שעלולות לגרום לקנסות לבעלי הדירות. כמו שאייר בי אנד כותבת באתר: "בערים רבות, עליך להירשם, לקבל אישור (פרמיט) או לקבל רישיון לפני שאתה רושם את הנכס שלך באתר כראשי לקבל אורחים. סוגים מסוימים של הזמנות לטווח קצר עשויים להיות אסורים לחלוטין. ההנחיות המקומיות משתנות באופן שבו הן אוכפות חוקים אלה. העונשים עשויים לכלול קנסות או אכיפה אחרת."

מיסים ואותיות קטנות

אייר בי אנד בי מוסיפה אוטומטית אל החשבון את העמלה שהיא גובה עבור תפעול השירות (משתנה, בין 6%-12%) וכמו כן לעיתים תבחינו במס ניקיון. זהו מס מיוחד שגובה בעל הנכס והוא עבור שירותי ניקיון, חומרי ניקוי מצרכים ועוד.

חלק מהערים או המדינות, גובות מס מיוחד מבעלי הדירות, בדר"כ המס הזה מגולגל בחזרה אל השוכר, כך שבעת מעמד ההזמנה תראו בחשבון שלכם שייתכן שהתווסף מס.

מיסים

מיסים

סיכום

אתר אייר בי אנד בי הוא באמת המצאה גאונית שלפעמים נדמה איך זה יכול להיות שלא חשבו על זה קודם. תיירים ומטיילים יכולים למצוא אופציות לינה זולות בעשרות אחוזים, לגור ולהתערבב יחד עם המקומיים והכל ארוז באתר נוח ואינטואיטיבי שגם עומד מאחוריך במקרה הצורך ומספק חוויה מלאה מרגע הזמנת הדירה עד הצ'ק אאוט. אני בעצמי הזמנתי מספר פעמים דרך אייר בי אנד ולא הייתה פעם אחת שהייתי מאוכזב. כמו שהמלצתי קודם, כדאי מאוד להתקין את האפליקציה של האתר על מנת שתוכלו לתקשר בכל עת עם המארח או עם צוות האתר במקרה של בעיות. כמו כן מומלץ לשאול, לתאם ולקבוע עם המארח בצורה הכי מדויקת שאפשר היכן נמצאת הדירה,  היכן או מי ייתן את המפתח וכל דבר אשר עלול עזור לכם בהתמקמות הראשונית בדירה.

כמו כן, אם קראתם עד פה והכתבה עזרה לכם, אנא הזמינו מקום לינה דרך הלינק הבא באתר אייר בי אנד בי. אתם תקבלו 40$ הנחה חינם. זה לא יעלה לכם אקסטרה כסף. אין אותיות קטנות. פשוט מתנה ממני אליכם.

טיול מהנה!

חפשו את מקום הלינה הבא שלכם באייר בי אנד בי

אגב למי שתהה, הפירוש של אייר בי אנד בי הוא air bed and breakfast.

גילוי נאות: למעלה מופיע קישור שותפים לפרופיל האישי שלי באתר Airbnb. אם תזמינו חדר עבורכם דרכו – אתם תקבלו 40$ הנחה ואני בתמורה אקבל קרדיט להזמנות באתר לטיולים הבאים שלי ושל משפחתי.

עדכון ספסטמבר 2021:
נראה כי Airbnb  סגרה את תכונית ההפניות ואי אפשר לשלוח הזמנות חדשות.
מתוך האתר:


אם קיבלתם קופון לפני שהתוכנית נסגרה, תוכלו לממש אותו בכל הזמנה שתבצעו לפני תאריך התפוגה שלו.

הקרדיט שניתן לשולחים יכובד עד שיפוג תוקפו. תקבלו קרדיט על הפניות שכבר שלחתם אחרי שהחברים שהפניתם יסיימו שהייה, אם הקופון מומש לפני שפג תוקפו (סכום הקרדיט תלוי בתנאים שהיו בתוקף כשההזמנה נשלחה).

One comment on “מה זה אייר בי אנד בי ואיך לקבל 40$ הנחה?
  1. robman הגיב:

    מדריך מצויין, הגעתי לכאן במקרה, חיפשתי דירה באמסטרדם והסתבכתי, המדריך שלך עשה סדר וגם קיבלתי הנחה בהזמנה, כל הכבוך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

*

Booking.com